Feminism på Frizon

Ni som följt den här bloggen ett tag vet nog att jag har ett kluvet förhållande till festivalen Frizon. Via muntlig, och tillförlitlig, källa har jag hört att könsfördelningen män/kvinnor bland de band som bokats av Frizon (alltså inte de som spelar i Bildas tält) ska vara 50%/50%. Jag är skeptisk till min natur och tror det inte förrän jag ser det med egna ögon, så någon vänlig själ kan väl som förra året sammanställa det hela åt oss? Så kan vi prata om det sen.

Nu tänkte jag nämligen prata om roligare saker, nämligen att jag och Johanna, min syster i Kristus som jag startat detta bloggkollektiv tillsammans med, ska snacka feminism på Frizon. Det som var tänkt att bli ett seminarium blir, för att göra en lång och tråkig historia kort och inte lika tråkig, istället ett panelsamtal med oss och en till. Kom gärna och lyssna på oss om du ska på Frizon! Jag är nervös och behöver all pepp jag kan få.

1

Något annat som jag tycker att ni ska lyssna på är Sabines samtal om feminism som ni kan se nedan. Dit ska i alla fall jag gå och lyssna!

2

Övrigt som kan intressera en kristen feminist på denna festival är Mod att vara sexig, Varför behövs det fler kvinnliga pastorer?, Snask, snusk eller slaveri och Hur är det att vara homosexuell och kristen?. Har jag missat nåt? Tipsa gärna i kommentarerna!

Ps. Om nån skulle tycka att det blir för mycket feminism så kan en också lyssna på ett samtal med Marcus ”den aggressiva avarten av feminismen ägnar sig ofta åt att skuldbelägga alla män” Birro eller ett samtal om främlingsfientlighet som Christoffer ”antirasister spär på spänningen mellan grupperna vi och dem” Abrahamsson deltar i. Just sayin’. Ds.

Kommentera

